What a wonderful world

Hem ljuva hem, säng sköna säng...

Godkväll på er. Jag har just lagt mig i sängen efter att ha kommit hem från en fullspäckad men väldigt rolig helg. Va härligt livet är ibland!

I lördags blev det upp för en springrunda innan regnet kom - det var ju Varvet i Göteborg så jag fick ta mig en runda så jag kände mig lite hemma (dock inte riktigt lika lång...). Sedan blev det iväg mot Basingstoke för Aquadrome (ett vattenland) och lite fönstershopping. Aquadrome var inget speciellt men helt okej, kul att göra något annat som variation.
Hem sen blev det till tyska Sophie för Englands godaste fruktsallad och Eurovision song contest! Jättetrevligt hade vi det, sånt görs gärna om. Eftersom varken Sverige eller Tyskland var med i toppen (jag vet, visst var vi alla förvånade) fick det bli en tävling mellan oss, och med jämna poäng inför sista rösten från vårt grannland Norge var vi inte oroliga - men usch vilken besvikelse, mer poäng till Tyskland än till oss!!!!! Glädjerop från Silke och Sophie och många tårar från oss svenskor....

Idag har jag och svenska Sofie haft en underbar dag 1½ timma härifrån på nöjesparken Thorpe Park. Awesome!
Vädret var blandat men inte alltför dåligt, jag tror vi valde en bra dag.. :) På attraktionen SAW som är ny för i år kunde man inte bara köpa ett kort utan även en DVD av just våran åktur! Köpte den gjorde vi inte men det var väldigt kul att se :D

Bilderna nedan säger mer än ord, vissa åkattraktioner var inte att leka med! =)

Förväntansfulla i kön tidigt i morse






Jag hittade mig en trampolingrej =)




SAW, 90 grader uppför och jag-vet-inte-vad nedför


Och avslutade gjorde vi med en "liten" flumeride



Och så lite bilder från lördagen såklart...

Tjejerna på badhuset =)


Johanna och jag kollar utsikten hos Sophie


Någon var lite sömnig - sött :)




Imorgon ska jag ta sovmorgon - det är jag värd =)
Sen blir det lite städning och vidare till jobb med Poppy och Tobias, sedan personalmöte på Cobbs. Studera ska hinnas med imorgon också! Veckan förövrigt är ganska lugn, jobb på Cobbs blir det onsdag torsdag och fredag!

Hoppas ni har det bra där hemma, kommentera gärna ! =)

So long
Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0