Fröken Servitris

Va skönt det kan vara ibland att bara komma hem och bokstavligen slänga sig i sängen.

Det här inlägget är tillägnat min kära morfar eftersom jag varit dålig på att svara på hans fina mail jag fått. Oroa dig inte, svenskan med den rätta grammatiken finns kvar någonstans där bak i huvudet, inga plånböcker delas ut till höger och vänster, hjulen är fast åtdragna på bilen och några engelsmän finns inte att se på långa vägar. TACK morfar för dina trevliga mail som jag läser gång på gång när jag lägger mig på kvällen!


Så nu är det söndag och jag klarade av min fullbokade vecka rätt bra om jag får säga det själv. Igår kom vi äntligen iväg till Oxford och det var ingen besvikelse. Fin stad och trevligt sällskap. Vi utforskade Christ Church som är ett college och en katedral där delar ur de två första Harry Potter-filmerna spelades in - jättefint. Vi gjorde stan osäker genom att fika 2 gånger på Starbucks, kolla in inte mycket mer än 3-4 affärer och leta länge efter en tillräckligt bra (och godkänd av Johanna) restaurang. Men oj vad bra det blev tillslut ;) Sedan drog vi oss hem igen med hjälp av den utomordentliga föraren Linda Eriksson, och landade säkert hemma hos Sofie med varsin drink och lite tilltugg.

Idag har jag jobbat på Cobbs vilket var skoj (fast chefen är väldigt knepig, verkar som ingen tycker om honom....), jag tog beställningar och serverade och dukade av bord och gjorde inte sönder några glas! Nu värker mina fötter men tillbaka ska jag på fredag för att jobba några timmar, sedan har jag fått timmar där ca 3 dagar i veckan resten av maj!

Ikväll är planerna/tankarna:
Stryka ett eller fler ton tvätt
Kolla ett avsnitt One Tree Hill
EVENTUELLT ta en springrunda eller promenad
Duscha
Soooova

Imorgon fyller Millie 10 år och jag är inte riktigt klar med present än - hoppsan!
Men det löser sig, förutom det är det städning som gäller och jobb för en familj mellan 13 och 16.

Nu ska jag få telefonsamtal från Svealand!

Ta hand om er!
Hugs and kisses
Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0