Förste maj

Tooddeeluuu!

Då var det maj! Oj oj oj :)

Idag var jag på intervju! På "Cobbs Farm & Kitchen", en affär/café/restaurang, med fin uteservering och en liten lekplats. Visst låter det bra?
Besvikelse.
"Intervjun" tog 3 minuter ungefär och innehöll inte så mkt mer än en fråga om "provjobb" på söndag. Tyvärr är det bara helger som behövs just nu, vilket inte är det jag letar efter. På helgerna har vi ju nästan alltid planer!! Iaf, på söndag ska jag jobba 3 timmar för å se vad jag tycker och vad dom tycker. Alltid bättre än inget antar jag!

I onsdag kom jag iväg till London och fick äntligen mitt kära körkort! Weeee! :D
På kvällen blev det barnvaktssittande med två 8-åriga tjejer, en 4-årig kille och en skrikandes 7-månaders bebis, fick lite panik där ett tag =) Han var ju så liten, visste inte vad jag skulle göra med honom! haha!
Sen på torsdag var jag i skolan som vanligt och jobbade några timmar på eftermiddagen hos en ny familj, en 2årig tjej och en 4årig kille! Jättesöta är dom men jag blir helt slut för vi leker utan stopp i timme efter timme! Var där i morse igen och jobbade, jättebra med lite inkomst! Mamman är jättetrevlig och jag hoppas att hon kommer behöva mig fler gånger, helst hade jag velat få nån tid i veckan som blir bestämt att jag jobbar varje vecka. Men vi får se!

Jag är jättetrött nu, blev en sen kväll igår för vi fixade hejdåpresent till Laura (hoppas hon inte läser för hon kan lite svenska:D), så jag funderar på en powernap men det finns nog inte tid till det... Ikväll ska vi hem till Marion och fira hennes 21årsdag i förskott, blir lugnt dock. Sen imorn blir det nog äntligen en tripp till Oxford!!

På måndag är jag bjuden hem till Laura, hennes värdföräldrar fixar grillfest och I'll be there! Ska bli skoj. Sen är det sista kvällen med henne på tisdag, känns jättetråkigt att hon ska åka! Kanske kanske hälsar jag på henne lite snabbt när mamma pappa och jag kör hem härifrån i slutet av juni! :)

Nu ska jag antingen kolla one tree hill, sova, eller gå ner å fixa mat till mig och tjejerna!
Take care där hemma! Förresten är det orättvist att ni har finare väder än jag! =)

XXX
Linda


Svenska Ambassaden i London - kändes jättekonstigt att höra alla prata svenska =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0