Vinprovning

Idag har jag jobbat, och det var tro det eller ej jättekul! Jag vill inte lämna detta!!
Gör min sista dag imorn, ska sen bara på "midsummer get-together" på onsdag vilket jag inte vet om det är någon mening med eftersom jag åker hem, men det kan vara kul att få chans att träffa alla en sista gång å säga hejdå. Idag var det vinprovningskväll och gästerna fick 3 rätters (plus ciabatta till för-förrätt och ostbricka till efter-efterrätt) och typ 8 glas vin haha för 25 pund!!! (=ca 320 SEK). Själv fick jag också smaka på vinen och inte vet jag varför men 3 flaskor fick jag med mig hem! haha :) oroa er inte, det blir dryck till midsommarfesten som väntar på lördag och jag ska inte dricka det ensam.... =) Hoppas på en lika trevlig dag på jobbet imorgon!

Som sagt, midsommar är på gång som ni där hemma antagligen inte missat, och här i England ska vi fira det en dag i efterskott med en mini-midsommarstång, kransar i håret, sill, snaps, gräddfil och gräslök, paj, lax, fruktspett, och rabarberkaka. Och lekar! Låter inte fel, eller hur?! Sen på söndag ska jag ha en hemma-dag, är ju trots allt min sista söndag här, och på eftermiddagen/kvällen ska vi ut och äta hela familjen. Tror det blir ännu en fabulous weekend! Jag och tjejerna från Sverige ska också hinna med att göra våra minnes-tshirtar vilket blir istället för presenter hit och dit till varandra - blir nog ett bra minne :D

Jag är trött och ska sova nu, men Glad Midsommar på er sverige!
För er som vill veta förresten så är examen avklarad förutom speaking-delen, och det känns skönt. Hur det gick har jag ingen aning om dock, det var svårare än väntat men resultatet kanske blir bra ändå.. vi får se i början av augusti!

For your eyes only
Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0