Sverige, examensplugg & LONDON

Då var jag tillbaka från promenaden! På med stövlar, regnbyxor och regnjacka och promenaden blev riktigt skön! Blev ingen 1-timmaspromenad direkt men det var härligt med lite frisk luft, speciellt såhär på kvällen :) Och jag kunde inte sluta skratta åt hundarna när vi kom tillbaka, totalt genomblöta rullade dom runt i sina korgar som om dom hade spasmer :D

Så hemma i Sverige var jag ju i helgen, och det var underbart! Så kul att träffa alla - även om det blev lite väl kort - och studenten är alltid lika fantastisk! Love it! Blev besök hos Amanda x2, Elin och Lena, sjukt god mat, (gratis) dricka och älskade vänersborgare till sällskap! :D På lördagen blev det en stund hemma på Timmergatan med familjen, kort sväng till Överby och 1½ timma på Sanden med beachvolleyboll-turnering och 11 grader.... brr. Sedan följdes en sjukt bra kväll !
Söndagen gick väldans fort tyvärr men jag hann iaf med att rösta i EU-valet (första gången - det ni) och hälsa på farmor! Pappa körde mig till flygplatsen och plötsligt var man här hemma igen! Borta bra med hemma bäst, det är minsann förvirrande nu när man kallar både Sverige och England hemma.... Fast det förstås, de olika definieringarna står ju alltid kvar :)

Nu är det examen som gäller snart, lova att hålla tummarna för mig på tisdag! Pluggar så gott det går för att vara förberedd, men så mkt mer nu går inte att göra. Jag gör mitt bästa så får det gå som det går :)

Andra saker på gång här i England är ett besök till Stonehenge imorgon med Sofie, och en lördag-söndag i LONDON i helgen! Jag längtar ihjäl mig:D Det blir ju sista tyvärr, så jag hoppas på en riktigt lyckad helg! Shopping (jag lovar, det ska inte bli för många skor), utgång och museumbesök eller musikal, who knows... :)

Nästa helg är det midsommarfirande som står på planeringen vilket är en annan sak jag ser väldigt mycket fram emot... Vi får så snällt vara hos Johanna och det kommer nog bli grymt, midsommarstång ska byggas, kransar till håret ska göras förstås och sill och snaps fixade jag från Sverige! Wehej :D

Nu är det dags för att sova, som vanligt när jag skriver här, men först lite bilder...

Studenten 2009 - tjejernas fina vagn :)


 

Träffade dessa underbara människor! ♥


Fina studenten! och lisa förstås :)


Kallt på Sanden


Poppy och Tobias som jag är nanny för, Poppy ser ut som ett litet monster! :)



Over and out for today
Lindsy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0