Hejdå England, hejdå bloggen

Många tankar flyger genom huvudet såhär 3 dagar före hemgång. I 9 månader, eller 38 veckor, eller 265 dagar, har mitt hem varit i Froxfield, England. Och nu plötsligt kommer allt som detta involverat försvinna.... Packar gör jag för fullt, och även fast det är såpass snart som jag lämnar UK, har jag nog inte riktigt förstått det. Vad händer nu?!

Förutom dessa tankar, så ska det förstås bli mer än underbart att komma hem till lilla Vänersborg och Sverige igen. Familj, vänner och släkt så mycket mer lättillgängliga. En fika på Strandgatan, en öl på Promen, en volt från trampolinen på Jacoben eller helt enkelt ett kärringdopp någonstans på resten av vår allas Skräcklan. Nattamat (ibland även jobb...) på McDonalds Överby, skoförsäljning (eller skoinhandling...) på Scorett, utgång på Vänersborg största och bästa uteställe Sweet - eller var det Champion? -, fika på Nordis, grillkvällar..... you name it. Först blir det ju dock Hunnebo där jag tror jag å syrran mfl kommer ha en dundersommar! :)

Så när jag sitter såhär och funderar över mina 62 sista timmar i England så är det som sagt både positiva och negativa känslor. Lite tårar har det redan blivit och en eller ett par till kommer det nog bli. Men England är ju trots allt bara 2-3 timmar bort, så tillbaka kommer jag definitivt komma! Fick ett fint kort från alla på jobbet, en liten fotoram och kort och teckningar från familjen jag varit nanny för och ett underbart fint armand från min värdfamilj. Mina presenter till dem är färdiga, det blir en skiva och varsin tröja med ett foto på till tjejerna och en ram med olika små och stora kort från min vistelse till Donna och Nick.

Mycket saker är det att göra såhär i slutet, tvätta bil, städa hus + rum, stryka sista tvätten, packa allt (oj vad mycket det var...), träffa alla så mycket som möjligt, fixa bankkonton, och andra praktiska saker...
På fredag ska jag och tjejerna baka något gott och gå på picknick en sista gång, dom är lediga från skolan, och på kvällen blir det restaurang, bio och utgång med kompisarna. Hoppas på inte för många tårar ... =)

Så för att gå tillbaka en vecka - vad har hänt?
Midsommar var lyckat med stort L, och himla skoj. Det blev en hel del mat, dans runt midsommarstången, 5-kamp, bad i pool, och en och annan öl eller Kopparbergs cider. Bästa midsommaren på länge, och jag tror resten av oss 10 tjejer håller med (även om 6 av dessa inte var svenskar och kollade förundrat på oss när vi förklarade rörelserna och översatte texten till små grodorna...).
Middagen i söndags var jättetrevlig och veckan har mestadels gått åt till förberedelser inför hemgång. Speaking-examen är avklarad också och jag väntar redan nu otåligt på resultatet. Jag lovade er bilder från London, och nu finns även bilder från Midsommar förstås, men tid finns inte och antagligen får ni klara er utan...

Min blogg skapades den 25 september 2008, 9 dagar före mitt äventyr. Eftersom det blivit en slags resedagbok för mig och för er som varit intresserade, kommer jag också avsluta den när mitt äventyr är över, den 27 juni 2009:) Något mer inlägg kan kanske hinnas med dock, och vem vet, det kanske blir en Sverigeblogg efter ett tag också?!
Det är dags för mig att packa lite till, och sedan stryka all tvätt jag kan hitta. Tack kära läsare för er medverkan.

Over and out
xoxo
Linda

Kommentarer
Postat av: Kim

Jag vill inte att du ska åka! Sitter och funderar på hur vi kan hindra dig från att åka, men måste nog inse att det inte går. Jag har också insett att det kommer att falla många tårar imorrn...



Självklart måste du fortsätta att blogg, hur ska vi som stannar här i England annars kunna följa ditt äventyr tillbaka i Sverige? Förväntar mig en fortsättning ;)

2009-06-25 @ 13:53:35
Postat av: linda

tårarna har redan börjat falla...

2009-06-25 @ 15:16:51
URL: http://lindagasbinda.blogg.se/
Postat av: Sofie

Varför vänta med tårarna tills imorrn... Det e riktigt nära att jag börjar lipa lite smått redan nu... Detta inlägget lät så himla sorgligt och avslutande :(



Men jag håller definitivt med kim om att du ska fortsätta blogga i sverige också!

2009-06-25 @ 22:18:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0