"Believe that dreams come true every day, because they do."

Oj (!) vad tiden går. Nästan 2 veckor sedan jag skrev några rader här, bara 4 dagar tills jag kommer hem på besök i Sverige och knappt 4 veckor tills jag flyttar från kära England! Det är overkligt...

Så vad har hänt sen sist?

Förra helgen åkte jag och Johanna till Torquay i Devon för en helg hos Sofia med lite shopping, utgång (vilket var längesen och välbehövligt;D), havsutsikt, en öl i kvällssolen och en slappdag i parken. En mycket trevlig helg!
Sedan följdes en vecka med mycket jobb, det var dags för Half-term här och jag jobbade 4 dagar på Cobbs och en dag med tjejerna som hade lov. Vi hann med badhuset, fika, lekplatsen och lite annat skoj. Kul att spendera en dag med dom, även om inte allt var en dans på rosor..!

Ännu en helg kom, och eftersom jag gjorde mitt första kvällspass på Cobbs så kom mina kära vänner på besök för lite vin och cheesecake! Lördagen blev det upp vid 7.30 - vi tog oss en tur till Bournemouth med strand och sol! Himla härligt var det, fick solsemesterkänsla och passade även på att bränna magen "lite lätt" i solen. Två dopp i havet blev det också! På kvällen möttes vi upp i Newbury för middag på restaurang, alla var trötta efter en heldag i solen men det blev ändå en mysig kväll, inte allför sen. Igår, vilket alltså var dagen efter lördagen (söndag, för att vara extra tydlig), försökte jag komma upp tidigt, men 9.30 hann nog klockan bli innan jag kom ur sängen, och dagen spenderades med städning eftersom familjen här var på dagsutflykt (man får passa på när huset är tomt), bad i Johannas pool och mat/picknick hemma hos mig.

Nu sitter jag och förgäves försöker planera in allt som jag ska hinna göra ... Presenter till folk hit och dit, planering av London om 2 veckor - jippie! :) - packning inför helgen, stenpluggning inför examen om 14 (!) dagar, frisörbesök, hur och vad som ska göras mina allra sista dagar här i England - you name it.

Hur som helst så längtar jag jättemkt tills på fredag, ska bli så underbart att träffa er alla där hemma!
Synd att det blir en kort vistelse, men samtidigt vill jag att mina återstående 3 veckor här efter det ska vara dubbelt så långa... Det kommer bli så tomt utan allt detta, man lämnar ett helt liv här känns det som. Men vi ska inte gå in närmare på det, jag ska nämligen hinna studera lite innan läggdags, och några bilder kan väl också vara trevligt nu när jag legat lågt på bloggsidan. Jag gör det lätt för mig dock och ger er här en länk till bilder från helgen i Torquay! Enjoy!
http://www.facebook.com/album.php?aid=126807&id=669640085&l=af5f2cb1db


Bournemouth










Dinnertime


Pooltime!




Mat och gott hos mig


Jessica och jag


The dogs


Jag och Beth


Utanför huset...


Sötnosar!



Ja då var det verkligen dags för att sova... tar en halvtimma imorgonbitti för det där pluggandet jag pratade om. . .
Skriver antagligen inte förrän på söndagkväll eller måndag när jag är back here!

So long ♥
Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0