Söndag 090419

Sol sol sol idag!

Åh va skönt det ska bli med måndag, tro det eller ej. En vanlig måndag föjlandes av en ganska vanlig vecka. Efterlängtat!
I fredags satt jag barnvakt och tjejerna kom i säng så tidigt som 22.00 - yes! Sen blev det upp kl 7am för att köra Millie till stallet, tjejerna var inte jätteglada över att behöva gå upp. Men dagen gick hyfsat bra och vid halv 2 var Nick och Donna hemma igen från London och jag fick lite ledigt - välbehövligt!

Jag, Jo, Kim och Kims pojkvän Axel tog då bilen till Lydiard Park i Swindon, blev ett trevligt men inte så långt besök där, gick en sväng runt små sjöar och kollade in ett stort hus från 1700-talet - Lydiard House. Fanns en skoj lekplats där också så dit får jag ta å åka med tjejerna ngn dag! Därefter åkte vi in till Swindon centrum, käkade macka på Subway och Mcflurry på Mcdonalds! :D Var inte där så länge heller, ingen var shoppingsugen och vi frös.

Kvällen spenderades ("Svenska Akademien har nu godtagit uttrycket "spendera tid". Tidigare har ordet 'spendera' bara kunnat användas när man talar om pengar. Dock har engelskan influerat svenskan så pass mycket att det nu även går att spendera tid (spending time)." Det ni, hihi.) hos Johanna med god mat, film och Ben&Jerrys! Kan det bli bättre?
Blev en inte allt för sen kväll och idag tog jag sovmorgon till halv 1. Hittills har jag inte gjort så mkt, ringt lite folk för nya jobb (ingen svarade så det fick bli meddelanden på telefonsvararen - hoppas de ringer tillbaka), varit ute och sprungit och sen bara slappat. Lite plugg borde göras idag också, men ikväll vill jag gå på bio...
 
Over and out.
Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0