Påsk och soliga vårkvällar

Mina Damer och Herrar!

Sitter just nu som så många gånger förr i min säng med min kära dator. Förlåt, pappas kära dator :)
Idag började dagen med gråa moln på himlen och regn, men efter en morgon med mkt klagomål och bråk från tre tjejer åkte vi iaf vid lunchtid till "The nature discovery centre" i Thatcham. Och vips blev det ljusare på himlen och väldans varmt!
Där fanns en fin sjö, en stor lekplats, fikamöjligheter, och lite smått och gott att titta på och upptäcka i "discovery-huset". Hundarna fick följa med och dom var nöjda och glada så länge dom slapp sitta kopplade vid ett träd!
Resten av dagen gick åt till att pärla armband och halsband och till mer lek på en lekplats...

I måndags var jag ledig vilket var underbart skönt, jag, johanna och sofie träffades när vi hade kravlat oss ur våra sängar vid 12-1 tiden (trots att jag faktiskt orkade med en springrunda innan frukost!) för att åka till Donnington Castle som ligger ungefär en kvart härifrån. Himla fint väder var det och vi köpte med oss yoghurt, vindruvor, jordgubbar och cheesecake som vi picknickade på gräset vid sidan av "slottet" (en gammal ruin - men fint). Efter några slöa timmar där åkte vi till Johannas place där det blev lite fotbollsspelande med Tom 7 år, gräsklippning för Jo, och mer chill i solen på Johannas fina altan. Inte helt fel! Vi tänkte även grilla senare men orkade inte ge oss på gasgrillen, så efter mycket om och men hamnade vi på "The Swan" istället, och oj vilken god mat! :) Så för att sätta punkt - måndagen var njutbar! :D

Gårdagen lunkades fram hyfsat fort med hjälp av simning, en liten promenad och mer lek på lekplatser. Nu är det bara torsdag och fredag kvar och sen är detta lååånga lov över!

Min räddning kom ju dock i torsdags då min kära familj kom och hälsade på! Åh va kul det var!
Vi bowlade ihop med tjejerna, åt middag med Nick och Donna, hade sightseeing runt där jag bor och åkte in till London för shopping, en sväng till "Believe it or not" på Picadilly, massa god mat och bara underbar tid tillsammans :) Jag fick såklart ett påskägg också vilket var uppskattat!:D Tack mamma pappa och malin för allt =)


Så nu till mer dåliga nyheter.. eller det måste inte betyda dåligt om allt löser sig som det ska! :)
I onsdagskväll berättade Donna och Nick för mig att deras ekonomi inte är den bästa just nu, eller sämre än jag visste om, och att dom inte har råd att betala en aupair längre.. Donna jobbar mycket mindre också och kan i princip göra det jobb jag gör själv nu. Så alternativet att byta familj fanns, ev till Lauras eftersom hon åker hem om 2 veckor, eller till ngn annan, men så jag fortfarande är kvar här och kan sitta barnvakt eller så för tjejerna och göra klart min engelskakurs. Det blev mycket att fundera på men jag kom rätt snabbt fram till att byta familj är inte vad jag vill göra. Så nu ska jag försöka söka andra jobb istället, antingen olika "nanny-jobb" eller ngt jobb på ett café eller liknande, så jag fortf kan bo kvar men betala mina driftkostnader ;) Kommer eventuellt fortfarande jobba lite med tjejerna i byte mot att bo här, om ni förstår :)


Nu blev klockan sent och jag ska göra mig redo för min skönhetssömn!

So long

Lindaaa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0