Confessions of an aupair

Puh!
Det är inte alltid lätt att ta hand om 3 tjejer 24 timmar om dygnet! stackars alla ni mammor där ute ;)
Dagarna har gått helt okej, men kvällarna har inte varit roliga direkt. Skrik och gråt efter mamma, slagsmål med systrarna och elaka kommentarer utflygandes var tredje sekund.

I lördags blev jag iaf ledig en sväng när deras farmor och farfar tog med tjejerna på restaurang. Igår blev det ridning för millie först medans beth var på värsta humöret någonsin - men vi löste situationen till slut. Sedan blev det hem för lunch och ombyte, och så kom laura för att hänga med oss på roadtrip till Andover (35 min härifrån) och "Finkley Down Farm Park" som är en djurpark med massa djur, en jättestor lekplats och trampoliner med mera. Skönt att ha Laura med sig, och tack vare det och mycket annat att tänka på för tjejerna blev det en väldigt bra dag!

Idag gick förmiddagen åt till att leka lite, kolla en film, och va en stund på en lekplats. Sedan kom deras farmor och farfar hit igen, med en extra liten gäst - 12 veckor gamla Woody, en cockerspaniel valp :) Vi hade en trevlig dag och deras farmor tog med tjejerna ut för att välja påskägg med mera medans jag och Chris (farfarn) pratade hundar och segling :D
Sedan åt vi grillat ! älskar sommarkänslan :) Blev hur mätt som helst dock efter mat, vitlöksbröd och paj till efterrätt.
Jag avslutade kvällen med en film med tjejerna och sedan läsning i sängen - det enda som fungerar för att få dom lugna. Nu sitter jag i köket och försöker lägga upp morgondagen, har lite städning att ta hand om vilket är svårt när jag aldrig är själv i huset, och jag hade gärna gått ut å sprungit en sväng vilket jag heller inte kan göra med tre barn att ta hand om. Det blir nog iaf lekplatsen ett tag och förhoppningsvis en promenad om jag kan övertala dom. Dom vill till simhallen också vilket jag inte är så sugen på.....

Sedan är det en kväll till att ta sig igenom innan Nick och Donna kommer hem igen. Skönt ska det bli. Speciellt när det efter det bara är en dag kvar tills jag får träffa min kära familj!:D

Tänkte lägga upp lite bilder nu, kommer bli från sångkonserten, kvällen med brudarna hos laura och gårdagen!
Enjoy!


Gör mig redo inför scenen ;)

Koncentration innan duett

Åskådare

Glada tjejer, Kim och Sofie :)

Svensk cider!

Pose! Jag och Jo :)

Girlsen - vad hände med Kims ögon?=)

Johanna dansar av glädje för hon var så bra ;)

Susi och Silke äter äckligt godis på costa :)

Vår vår vår på en bänk vid kanalen i Newbury

Fina Sofie

Beth uppochner på Finkley Down Farm Park

Linbana Beth

..Jessica

...och Millie

Laura and I

Mjölkar låtsasko =)





söta små grisar :D

söta små lamm som tjejerna fick mata med nappflaska (tar för lång tid för att låta er se bilder på det)



Bakade och dekorerade muffins..





Så avslutar vi med denna sötnos, Woody. valpar slår allt :)

Nu är det verkligen dags att sova så jag inte är alltför trött imorgon!.

XOXO
Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0