Billy Elliot och arbetslösa jag

Nu får jag allt bättra på mitt bloggskrivande lite!
Min första vecka som arbetslös har gått, vilket jag inte visste väntade när jag skrev i söndags, men en vecka utan jobb här och där är ju inte helt fel - synd bara att det än så länge är bestående ;) Så veckan har gått åt till en och annan skön sovmorgon, jobbsökande hos andra familjer som "nanny", på caféer, affärer och inte minst McDonald's ! Alltid bättre än inget :D Ingen lycka än dock, men jag fortsätter leta. Ska sätta upp lappar imorn lite här och var för Childcare/babysitting så vi får se hur det går!

Vad mer har jag gjort?

College har det ju varit som vanligt, vilket var kul i tisdags men katastroftråkigt i torsdags. I tisdags blev det även en jättehärlig fika i solen med Kim, Johanna, Susi, Sofie, Silke, Lene, Lenes pojkvän, ja, you name it ;) På kvällen blev det Hog's Head med hela gänget som lite avskedsgrej för Lene som nu har lämnat kära UK, får se om man träffar henne någon mer gång i livet! 3 springrundor har också hunnits med denna vecka, lite städning och MASSA strykning - mer finns att göra imorgon.

I fredags packade jag min helg-väska och drog till Johanna för en Wii-kväll med rabarberpaj! Mums! Sleepover blev det där för mig och Sofie, eftersom vi igår skulle upp tidigt för att åka till London och gå på Billy Elliot the musical! Fantastiskt! Åh vad jag bara vill stå där, det är galet.. Och killen som spelade Billy - amazing! Jag förstår det inte, alla skådespelare, musikerna, musiken, allt - såå proffsigt! Jag fick även chansen att prata med en av skådespelarna! :D haha! Kan nog inte skryta med att det var världens längsta konversation men han kom och ställde sig bakom mig i kön för att ta ut pengar och då var jag ju bara TVUNGEN att påpeka hur braaaaaaaaaaaaaa det var. Han blev nog glad iaf haha ;) Hela gårdagen var i vilket fall underbar med massa skratt, sol, glass, drinkar, god mat och underbart sällskap (vilket förövrigt inkluderade Laura, Johanna, Kim, Sofie och en ny tjej från Frankrike som heter Marion!).

Idag vaknade jag och Sofie (där jag sov eftersom jag "råkat" låna ut min säng här hemma till kompisar till Donna och Nick) vid halv 1 och dagen har inte gått åt till mycket speciellt direkt :) Åt grillat dock vilket var väldans gott - jordgubbar & glass till efterrätt - och kvällen spenderades med Laura Kim å Jo. Alla var trötta men det blev iaf prat och skratt och chokladbolls-bak, inte helt fel!

Eftersom jag nu ligger lite efter med bilder igen kommer här ett gäng! Varsågoda!

Sommar!


London Eye...


Sofie - picknick vid Donnington Castle


Sköna stunder :)


Donnington Castle


Målar naglarna i kvällssolen på Johannas altan=)


Medans Johanna klipper gräset :D


Burger!


En dag med tjejerna på The Nature Discovery Centre














Lydiard Park en dag - Jo blev sugen på att leka!


Kim, jag och Axel spanar


En av Lauras familjs underbart söta valpar


På tåget till LONDON igår! :)


Bra bild Linda... Marion till höger:)


Mysig lunch i Leicester Square


Close-up...


Piccadilly


Show!


Nervöst


Billy Elliot!! ♥


Var på Hard Rocks "The Vault" (Londons enda Rock'n'Roll-museum)
Här är Madonnas snygga outfit


Elvis outfit och ett foto av inspelningen av "Blue suede shoes" - om jag minns rätt =)


Jimi Hendrix gitarr


Curt Cobains gitarr


Wellington Arch


Goa drinkar!


Glada Sofie och Laura


Väldigt goda chokladbollar!




Imorgon får det allt bli lite sovmorgon, iaf till 9! Vid lunch ska jag till London igen, inte för något underhållande direkt men jag måste till Svenska Ambassaden för att äntligen få mitt körkort! Tråkigt att åka tåg fram och tillbaka för mig själv, men sånt är livet... Nu är det dags att sova minsann, så en mycket mycket bra helg avslutas med GODNATT!

XOXO
Linda

Kommentarer
Postat av: agness

åh jag är så avis på dig som får vara i london och göra allt de där roliga...nästa gång ja åker dit ska ja nog gå på två musikaler..billy elliot och the lion king..nu ska ja äta köttfärssås..hoppas du har det super! saknar dig...förresten kommer du hem till studenten nu då?

2009-04-29 @ 18:34:49
Postat av: linda

du har ju också varit här :) jag vill sååå se we will rock you och chicago! får se om det hinns med en till innan jag åker hem! japp studenten ses vi =) jag åt köttfärssås idag oxå, yay! saknar dej också minsann! puss

2009-04-29 @ 20:38:36
URL: http://lindagasbinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0